Żar leje się z nieba!
Relacja z II turnusu obozu żaglowo-falowego GSS-KSS Żar 2013
Przyjechałam na Żar wtorkowym popołudniem, 5 listopada - w czwarty dzień trwania obozu. Bez szybowca, bez samochodu - za to z plecakiem świeżo okurzonym po górskich wyprawach - takie ad hoc, ale jednak planowane. A dlaczego nie? ....
29 Listopad 2013
Na stronie Himalaya Gliding Projekt znalazł się bardzo miły wpis o naszej organizacji. Dziękujemy :)
"W gorączce szukania/dopinania spraw w cieniu pozostawała pierwsza organizacja i zespół ludzi dzięki którym wyprawa przeszła ze strefy marzeń do konkretów: Karkonoskie Stowarzyszenie Szybowcowe.
Główny instrument wyprawy - szybowiec - został wypożyczony właśnie przez jednego z jej członków. Aparaturę tlenową niezbędną do planowanych długotrwałych skrajnie wysokich lotów specjalnie dla wyprawy zakupiło Stowarzyszenie. Od tego momentu wszystko zaczęło się toczyć... Jednocześnie, w trakcie przygotowań do wyprawy, Stowarzyszenie kontynuowało swoją działalność, prowadząc 2 międzynarodowe obozy szkoleniowe dla ponad 90 osób owocujące około 1000 wylatanych godzin, wieloma diamentami, wieloma uzupełnieniami uprawnień, a przede wszystkim niezapomnianymi wspomnieniami. W trakcie jednego z tych obozów przyszła wiadomość że uczestnik wiosennych obozów organizowanych przez KSS, Matthew Scutter, zdobył tytuł Mistrza Australii w klasie 15m i będzie reprezentował swój kraj na MŚ w przyszłym roku w Lesznie - planując wpierw trening z członkami KSS. Lista osiągnięć w których KSS ma swój udział tylko w tym roku jest naprawdę imponująca. Na koniec trzeba też wspomnieć że duża część programów/wywiadów medialnych o wyprawie była nagrywana i/lub organizowana przy wsparciu Stowarzyszenia. To się nazywa animator..."
Źródło: facebook - Everest-Gliding
15 Listopad 2013
Do chlubnej historii współpracy KSS-GSS przeszedł Obóz Żaglowo-Falowy GSS-KSS "ŻAR 2013". Współpraca KSS-GSS rozpoczęta w 2012r od dość przypadkowej rozmowy przed hangarem, zorganizowana wtedy po raz pierwszy "ad hoc" w ciągu 2 tygodni, natychmiast rozrosła się do 200 zapytań internetowych i dwóch turnusów na 70 osób.
Gdy na początku września b.r. ogłosiliśmy zapisy na edycję 2013r., w ciągu 5 dni mieliśmy komplet ponad 40 zgłoszeń na tygodniowy turnus. Ogłosiliśmy zapisy na drugi turnus i gdybyśmy mieli jakiś trzeci i może czwarty termin, to wypełnilibyśmy lotnisko chętnymi do podnoszenia kwalifikacji lotniczych. W sumie, obóz pomieścił ponad 80 osób w dwóch turnusach. Latali z nami piloci z Danii i Austrii, Kanady i USA.
Obozy KSS-GSS, to nie tylko latanie, ale też szkolenia teoretyczne z różnych dziedzin wiedzy lotniczej, medycyny, psychologii, ratownictwa, które przeprowadzane były po zakończeniu lotów przez kilkunastu wykładowców a niektórzy specjalnie w tym celu, na własny koszt, przyjechali z odległych miejsc.
Szkolenia nie byłyby możliwe bez blisko 40 instruktorów, którzy absolutnie z własnej inicjatywy, z całej Polski, przyjechali we własnym wolnym czasie i na własny koszt, aby dołożyć swoją cegiełkę i przysłużyć się naszej wspólnej inicjatywie podnoszenia kwalifikacji i przygotowania do wyczynu pilotów-szybowników. Sebastian Kawa znalazł mnóstwo czasu, mimo swoich przygotowań do lotu w Himalaje, aby latać z chętnymi pilotami, holować i szkolić teoretycznie.
Piloci uczestniczący w Obozie prezentowali cały przekrój wiekowy; najstarszy, Witold z Kaliforni, USA, wznawiający się po 50(!) latach lotniczej bezczynności, w pierwszym podejściu zaliczył egzamin w PLKE i zamierza dalej latać. Nalot pilotów biorących udział w Obozie na ogół zawierał się w granicach 50-300 godzin.
W czasie dwóch tygodni trwania naszego Obozu 64 szybowce wylatały 1167 godzin, w 678 lotach, obsłużonych przez 4 samoloty holujące, wielu pilotów-holowników, którzy przepracowali w powietrzu blisko 66 godzin.
14 Listopad 2013
Wzorem lat ubiegłych, od 28.09 do 06.10, planujemy spędzić miło czas latając przy zboczu w Podhoranach koło Ronova.
Warunki uczestnictwa pozostają takie jak w ubiegłym roku, zgłoszenia mailowo na kssjezow@gmail.com (tytuł "Podhorzany 2013")
W związku ze sporą ilością zgłoszeń (w zasadzie mamy komplet, 15 osób spoza KSS) oraz niezłymi prognozami - POTWIERDZAMY wstępnie planowany termin. Jeśli będą kolejni chętni, to możemy przyjąć jeszcze dwie-trzy osoby.
Do zobaczenia !
19 Wrzesień 2013
Poniżej kilka linków o projekcie Everest Gliding.
http://www.tvn24.pl/szybowcem-nad-himalajami-zobacz-trening-przed-wielkim-wyczynem,354864,s.html
Bieżace informacje również na https://www.facebook.com/KSSJEZOW
16 Wrzesień 2013
Uprzejmie informuję, że w porozumieniu z GSS Żar ustaliliśmy podstawowe parametry uczestnictwa w tegorocznej edycji Obozu Falowo-Żaglowego GSS-KSS "ŻAR 2013".
Miejsce: Lotnisko Żar, Międzybrodzie Żywieckie.
Termin: Turnus 1. 19-27.10.2013 - zapisy już zakończone
Turnus 2. 2-11.11.2013
Koszty - Wpisowe 150 zł przeznaczone na pokrycie kosztów organizacyjnych, wykładowców, rozrywkę itp., płatne na
rachunek KSS Jeżów Sudecki, ul Długa 61, 58-521 Jeżów Sudecki, nr. 33 2490 0005 0000 4500 8017 3776
Koszty noclegów i latania - zgodnie z cennikiem GSS Żar http://www.glidezar.com/, płatne w GSS.
Ilość uczestników: 40 osób
Zgłoszenia: Koordynator Obozu GSS-KSS "ŻAR 2013" Ryszard Bendkowski. Mail: artois12@gazeta.pl, tel 601301604. W zgłoszeniu należy podać, czy pilot będzie dysponował własnym szybowcem - należy podać typ.
Indywidualne wymagania programowe: Prosimy przesłać wraz z lotniczym CV do Szefa Wyszkolenia GSS Żar Pana Leszka Żabickiego wyszkoleniezar@poczta.onet.pl.
Listę uczestników zamkniemy po otrzymaniu 40 wpłat na rachunek jw. Decyduje kolejność wpłat.
Obóz przeznaczony jest dla wszystkich, którzy pragną pod okiem doświadczonych instruktorów oraz wykładowców uczyć się i doskonalić w lataniu żaglowym, oraz falowym. Nie ma innych wymagań poza ważnym dopuszczeniem do lotów szybowcem. Program praktycznej części obozu ułożony będzie pod indywidualne potrzeby każdego z uczestników tak, aby każdy kto tego będzie potrzebował uzyskał odpowiednie uprawnienia, lub po prostu polatał na żagli lub fali, o ile warunki pogodowe na to pozwolą.
Program wykładów obejmował będzie zarówno teorię, jak też praktyczne doświadczenie nabyte w trakcie wykonywania lotów żaglowo/falowych przez wykładowców o dużym nalocie.
Tych z Was, którzy będą mieli dopuszczenie do lotów samodzielnych zachęcamy do przyciagnięcia własnego szybowca, aby uniknąć zbyt długiego czekania na szybowiec miejscowy. Liczymy na 10-15 szybowców własnych.
Zapraszamy
06 Wrzesień 2013
« pokaż nowsze | pokaż starsze » |